loading...
گمشدگان

محمد حسین بازدید : 204 شنبه 02 مرداد 1389 نظرات (1)
لاست (گم‌شده یا گمشدگان) (به انگلیسی: Lost) سریال تلویزیونی امریکایی است که داستان بازماندگان یک سقوط هواپیما در جزیره‌ای در مناطق گرمسیری مدار راس السرطان را بازگو می‌کند که پس از صحبت‌های سرمهماندار در پرواز بین سیدنی- لس انجلس در جایی در اقیانوس ارام سقوط می‌کند.هر قسمت سریال،شامل زندگی هر کدام از بازماندگان در جزیره و قسمتی از زندگی گذشتهٔ او می‌شود.

اولین قسمت این سریال در ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴ پخش شد و تمام شش فصل ان به زودی روی ایر رفت و قسمت پایانی آن در ۲۳ می‌۲۰۱۰ پخش شد.

سریال از کانال ای‌بی‌سی و همینطور کیبل‌های بسیاری کشورهای دیگر روی آنتن رفت. با توجه به تعداد زیاد بازیگران،و فیلم برداری ان در اوآهو در هاوایی، یکی از پرخرج ترین سریال‌های تلویزیونی است.

دیمون لیندلوف،جی جی ابرامز و جفری لیبور سازندگان(نویسنده) و تهیه کنندگی فیلم توسط ABC Studios وBad Robot Productions و rass Skirt Productions بوده‌است. منتقدان این سریال را تحسین نموده، و این سریال توانست در سال اول پخشش به تعداد ۱۶ میلیون بیننده برای هر قسمت دست پیدا کند. همینطور توانست جوایز بی شماری از جمله جایزه امی بهترین سریال درام(Outstanding Drama Series) در سال ۲۰۰۵، بهترین فیلم امریکایی در اکادمی تلویزیونی انگلستان(British Academy Television Awards) در ۲۰۰۵، گلدن گلوب برای بهترین درام در ۲۰۰۶ و بسیاری جوایز دیگر.

این سریال به یکی از داستان‌های معروف در فرهنگ امریکا بدل شده‌است،به طوری که به بازیها، مجلات،کتاب‌ها و سایر شبکه‌های امریکایی راه یافته‌است. لاست در مجموع ۶ فصلش،دارای ۱۲۱ قسمت است که قسمت اخرش در ۲۳ می‌۲۰۱۰ روی انتن رفت. فصل ششم دارای ۱۸ قسمت است.

داستان مجموعه

این مجموعه تلویزیونی داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز ۸۱۵ اوشینیک بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است. سبک کلی این مجموعه تلویزیونی معماگونه‌است و با یافتن هر پاسخ چندین سوال نو به وجود می‌آید.

 سبک مجموعه

در این مجموعه تلویزیونی از گذشته نمایی (به انگلیسی: flashback) به شدت استفاده می‌شود. معمولاً در هر قسمت از سریال یکی از شخصیت‌ها (گاهی چند شخصیت) در مرکز توجه قرار می‌گیرد و در لابه‌لای داستان، گذشته‌ای از او نمایش داده می‌شود که اطلاعاتی مربوط به دورهٔ قبل از سوار شدن به پرواز به ما می‌دهد. در قسمت‌های پایانی فصل سوم و قسمت‌های پخش شدهٔ فصل چهارم، گاهی حالتی برعکس رخ می‌دهد به این نحو که تصاویری از آینده نمایش داده می‌شود (در اصطلاح سینمایی به این کار آینده نمایی (به انگلیسی: flashforward) گفته می‌شود).

 شکل گیری داستان

داستان سریال در ژانویهٔ ۲۰۰۴ شروع شد.زمانی که لوید براون، به ای‌بی‌سی رفت و درخواست فیلم نامه‌ای بر اساس رمان سالار مگس‌ها، فیلم معروف دورافتاده و سریال تلویزیونی جزیره گیلیگان و برنامه ریالتی شو Survivor را داد.ای بی سی هم سریالی را در سال ۱۹۶۹ دربارهٔ بازماندگان سقوط یک هواپیما و با نام The New People روی ایر فرستاده بود. گادی پولاک قسمتی از داستان را بر اساس یک بازی کامپیوتری و با نام Myst نوشت. براون با جی جی ابرامز تماس گرفت که با تاچ استون استودیوز (ای بی سی استودیوز کنونی) برای نوشتن پیش‌نویس داستان قرارداد داشت و سریال تلویزیونی Alias را قبلا نوشته بودا نوشته بود. اگرچه ابرامز برای پذیرفتن کار مردد بود، ولی گفت که داستان ماورا طبیعه خواهد بود. و با دیمون لیندولف برای همکاری در ساختن استایل و کاراکترها تماس گرفت. لیندولف و ابرامز قبلا با هم سریال bible را کار کرده بودند. آنها با هم افسانه ی داستان را برای ۴ یا ۵ فصل ریختند. پیشبرد کار با ضرب العجل همراه بود، که بعدا چرخ ساختن سریال را به حرکت در آورد. اما با وجود زمان کم، تیم تهیه برای انتخاب بازیگران وقت کافی گذاشت.

دو قسمت از اپیزود یا قسمت هواپیمای لاست، بیشترین هزینهٔ تاریخ شبکه‌های تلویزیونی را داشتند. چیزی که شنیده می‌شود چیزی بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون دلار امریکا هزینه برای این قسمت بود. سریال در ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴ هزینه‌هایش بالا گرفت و به نقطه‌ای بحرانی رسید. اما با همراهی سریال‌های کدبانوهای وامانده و آناتومی گری، لاست کمک کرد تا بخت به سوی ای‌بی‌سی برگردد، و این هنوز زمانی بود که حتی روی ایر هم نرفته بود.

لوید براون توسط مدیران اجرایی ای‌بی‌سی و دیزنی اخراج شد به دلیل امتیاز پایین در شبکه و همچنین ریسک کردن چنین هزینه‌هایی برای ساخت سریال. قسمت آزمایشی این سریال در ۲۴ ژولای ۲۰۰۴ و در کامیکان (Comic-Con International) در سن دیگو پخش شد.

هواپیمایی که به عنوان هواپیمای سقوط کرده استفاده شد، اگرچه یک بوئینگ ۷۷۷ خوانده می‌شد، ولی در حقیقت یک لاکهید ال-۱۰۱۱ (Lockheed L-۱۰۱۱ TriStar) بود که توسط تاچ استون و ای بی سی خریداری شده بود. هواپیما تکه تکه شده بود و اونها مجبور شدند قسمت‌ها رو به هاوایی ببرند. تهیه کنندگان نگران بودند که ممکن است نوع واقعی هواپیما شناسایی شود ولی به دلیل شکسته شده بودن هواپیما، عملا به عنوان یک بویینگ ۷۶۷ دیده می‌شد.

 موسیقی سریال

لاست توسط ارکستر Hollywood Studio Symphony Orchestra موسیقی اش ساخته شد که توسط میکائیل جایاچینو تنظیم شد. موسیقی برای اهداف مختلفی مثل اتفاقات و کاراکترها تنظیم شد.


 محل‌های فیلمبرداری

فیلمبرداری لاست در اوآهو در هاوایی و توسط دوربین‌های ۳۵ میلیمتری پاناویژن انجام گرفت. برای قسمت آزمایشی اول (پیلوت)، فیلمبرداری در ساحل Mokulē'ia انجام گرفت،در شمالغربی جزیره.

قسمت‌های غار در فصل اول، در sound stage ساخته شده توسط شرکت زیراکس فیلم برداری شدند. جایی که از بعد از اخراج گستردهٔ کارکنان در سال ۱۹۹۹ خالی شده بود.

قسمت‌هایی که از زندگی نامهٔ افراد یا زندگیشان قبل از سقوط حکایت داشت، در مناطق مختلف دنیا از قبیل نیویورک، کالیفرنیا، عراق، استرالیا و .... فیلمبرداری شدند.

خلاصه فصل‌ها

 فصل اول (۲۰۰۴ - ۲۰۰۵)

فصل اول شامل ۲۵ قسمت است که نمایش آن از ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴ آغاز شد . سقوط هواپیمای اقیانوسیه ، پرواز شماره ۸۱۵ در یک جزیره متروکه ، بازماندگان این حادثه را مجبور به همکاری مشترک می‌کند تا بتوانند در این جزیره دور افتاده زنده بمانند . این بازماندگان توسط عوامل مختلفی همچون خرس‌های قطبی ، جانوری دیده نشده که در جنگل گردش می‌کند ، و ساکنان بدخواه جزیره که به "دیگران" معروفند ، تهدید می‌شوند . رویارویی با یک زن فرانسوی به نام دنیل روسو که ۱۶ سال قبل به علت غرق شدن کشتی وارد جزیره شده‌است و یافتن یک دریچه فلزی مرموز مدفون شده در زیر زمین ، از دیگر رویدادهای این قسمت هستند. کوششی نیز مبنی بر ترک جزیره توسط یک قایق (کلک) صورت گرفت.

فصل دوم (۲۰۰۵ - ۲۰۰۶)

فصل دوم شامل ۲۴ قسمت است که نمایش آن از ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۵ آغاز شد. قسمت بیشتر ماجرا که مربوط به ۴۵ روز پس از سقوط می باشد، شامل افزایش درگیری بین "دیگران" و "نجات یافتگان" با ادامه مضمون درگیری بین ایمان و علم می باشد. در حال که برخی از اسرار حل شده اند، سوالات جدید مطرح می شوند. شخصیت های جدیدی از داستان معرفی می شوند که شامل نجات یافتگان قسمت دم هواپیما و دیگر ساکنان جزیره می شوند. جزئیات بیشتری از گذشته نجات یافتگان و افسانه های جزیره آشکار می شود. راز "دریچه" کشف می شود و وجود "ابتکار دارما" و بانی آن "بنیاد هانسو" آشکار می شود. همانگونه که حقیقت مرموز درباره "دیگران" شروع به آشکار شدن می کند، یکی از نجات یافتگان به بقیه بازماندگان خیانت می کند، همچنین دلیل سقوط هواپیما مشخص می شود.

جزئیات سریال

پخش چهارمین فصل این مجموعهٔ تلویزیونی از ۳۱ ژانویه ۲۰۰۷ آغاز شد. قرار بود که این فصل شامل ۱۶ قسمت باشد که به خاطر اعتصاب اصناف نویسندگان آمریکا فقط ۸ قسمت آن ساخته شد. سپس قسمت‌های دیگری نیز ساخته شد و پخش قسمت‌های ۹ به بعد آن از ۲۴ آوریل ۲۰۰۸ شروع شد. فصل چهارم جمعاً ۱۴ بخش داشت که دو بخش انتهایی به طور پیوسته در تاریخ ۲۹ مه ۲۰۰۸ نمایش یافتند.

در مه ۲۰۰۷ اعلام شد که فصل‌های چهارم، پنجم و ششم این سریال پخش خواهد شد و تا مه ۲۰۱۰، ۱۱۷ قسمت از آن تولید می‌شود. در فصل ششم مدت زمان هر قسمت به یک ساعت افزایش یافت.

این مجموعهٔ تلویزیونی توسط دیمون لیندلوف، جی. جی. آبراهامز و جفری لالیبر ساخته شده و بیشتر در جزیرهٔ اوآهو در هاوایی فیلم برداری شده‌است. قسمت مقدماتی و آزمایشی این مجموعه در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴ پخش شد. بعد از آن تاریخ پنج فصل از این مجموعه به روی آنتن رفته‌است. مجموعه توسط شبکه ABC آمریکا، بد روبوت پروداکشنز و گرس اسکیرت پروداکشنز تهیه شده‌است و از شبکه ABC آمریکا در آمریکا پخش می‌شود. موزیک متن آن توسط مایکل جیاکینو ترکیب شده‌است. تهیه کنندگان اجرایی این مجموعه در حال حاضر آبراهامز، لیندلوف، برایان برک (Burk)، جک بندر (Bender) و کارلتون کیوز (Cuse) هستند. این مجموعه به خاطر هنرپیشگان زیاد خود و هزینه سنگین فیلمبرداری در هاوایی یکی از پرهزینه ترین مجموعه‌های تلویزیونی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 225
  • بازدید کلی : 7,337